Kennisbank Supermarkten kunnen beter: van prijsvechters naar voorvechters van ‘het goede eten’
Supermarkten hebben als schakel tussen consumptie en productie enorme invloed. Hoewel er stappen worden gezet, kunnen ze veel meer doen om duurzame en gezonde keuzes voor klanten te vergemakkelijken, schrijven consumptiesocioloog Hans Dagevos en ondernemer Natascha Kooiman. Lees dit artikel en beantwoord de vragen die hierna volgen:
Gebruik concepten over algemeen management, ondernemingsstrategie en change management om je antwoorden te onderbouwen.
Bruikbare bronnen
Van Stratum & Lubberding & Kaptein (2022), Changemanagement (7e editie), Noordhoff Uitgevers
Marcus & Van Dam (2022), Handboek Organisatie en Management (10e editie), Noordhoff Uitgevers
Douma, Dooms, Van Oijen (2024), Ondernemingsstrategie (9e editie), Noordhoff Uitgevers
Relevante begrippen
Cultuurverandering, stakeholders, change management, ondernemingsstrategie, nudging, MVO.
Ben je docent?
Meld je aan en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen én ontvang de antwoorden!