Kennisbank TikTok Shop Nederland – casus
TikTok Shop, de nieuwe functie waarmee gebruikers direct in de app kunnen winkelen, is al gelanceerd in Duitsland, Ierland en Italië en komt binnenkort mogelijk naar Nederland. In China is ‘livestreamshoppen’ al razend populair met een omzet van bijna 600 miljard euro in 2023. TikTok wil met deze functie gebruikers langer in de app houden, meer data verzamelen en concurreren met gevestigde webshops zoals Bol.com en Amazon. Het platform hanteert een lage commissie van 3-12% om verkopers aan te trekken en zet sterk in op influencers die producten in alledaagse settings presenteren.
Vragen
Bruikbare bronnen
Relevante begrippen Social commerce, Influencer marketing, Prijsstrategie, Customer journey, E-commerce, Customer data, Algoritme, Distributiekanalen, Marketingmix, Consumentengedrag, Impulsaankopen, Neuromarketing
Ben je docent?
Meld je aan en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen én ontvang de antwoorden!