Kennisbank Verkoopdaling Tesla’s in Nederland
Tesla’s verkoopcijfers in Nederland vertonen een sterke daling. Het bedrijf van Elon Musk verkocht in april 2025 driekwart minder auto’s dan in dezelfde maand een jaar eerder, blijkt uit gegevens van brancheverenigingen BOVAG, RAI en RDC. Deze trend staat in contrast met de algehele markt voor elektrische auto’s, die juist een lichte stijging laat zien. Branchewoordvoerder Stijn Oosterhoff wijst naar het “Musk-effect” als mogelijke oorzaak, refererend aan Elon Musk’s controversiële politieke betrokkenheid. Tegelijkertijd speelt toenemende concurrentie van andere elektrische automerken een rol. Lees hier het hele artikel.
Vragen
Bruikbare bronnen
Relevante begrippen Corporate brand image, CEO branding, DESTEP-analyse, Product Life Cycle, First-mover advantage, Buyer persona, Doelgroepsegmentatie, Rebranding, Marketingcommunicatiestrategie, Positionering, Marketingmix
Ben je docent?
Meld je aan en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen én ontvang de antwoorden!