Hoe zet je zelfsturing succesvol in? Hierover zijn we in november 2023 met docenten uit het hoger onderwijs in gesprek gegaan. Ook deze 2e editie is opnieuw succesvol gebleken. We melden ons volgend jaar weer voor een nieuwe editie van Aan tafel! met Noordhoff.

Benieuwd naar deze editie? Bekijk de video

Video afspelen

We hebben de sessies voor je samengevat

Klik op afbeelding locatie voor de samenvatting

Afbeelding van locatie in Nijmegen, landgoed Brakkesteyn

Nijmegen

met Casper Hulshof

Afbeelding van de aan tafel ruimte in Utrecht

Utrecht

met Casper Hulshof

Afbeelding van locatie Capital C

Amsterdam

met Casper Hulshof

Rotterdam

met Patrick Sins

Foto van locatie Doloris in Tilburg

Tilburg

met Peter Verkoeijen

Veel dank aan onze inspirerende sprekers!

Patrick Sins

Patrick Sins is werkzaam als lector Leren bij de Hogeschool Rotterdam en als lector Vernieuwingsonderwijs bij Thomas More Hogeschool.

Peter Verkoeijen

Prof. dr. Peter Verkoeijen is bijzonder hoogleraar onderwijspsychologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Profielfoto van Casper Hulshof

Casper Hulshof

Casper Hulshof is docent Onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht, staat midden in de wereld van onderwijs en wetenschap.

Wil je graag op de hoogte blijven van nieuwe sessies? Laat het ons weten en we nemen contact op.

Onze algemene voorwaarden en privacy & cookies statement zijn van toepassing

Biografie Patrick Sins

Patrick Sins is werkzaam als lector Leren bij de Hogeschool Rotterdam en als lector Vernieuwingsonderwijs bij Thomas More Hogeschool. Patrick vindt het doen van en schrijven over onderwijsonderzoek enorm leuk, maar dan moet het wel ten goede komen aan de onderwijspraktijk. Aan de hand van praktijkgericht onderwijsonderzoek bijdragen aan kwaliteitsverbetering van het onderwijs. Door de professionele ontwikkeling van leraren te bevorderen. Dat is waar hij voor staat. Zo doet hij bijvoorbeeld onderzoek naar het bevorderen van zelfregulerend leren door ontwerpteams van leraren in het basis-, voortgezet en ook hoger onderwijs. Onlangs verscheen zijn openbare les bij de Hogeschool Rotterdam ‘Zelfregulerend leren gaat niet vanzelf. Maar hoe dan wel?’ waarin hij op toegankelijke manier beschrijft wat volgens onderzoek ‘werkt en wat je als leraar kan doen om leerlingen te ondersteunen.

Biografie Peter Verkoeijen

Prof.dr. Peter Verkoeijen (1977) is bijzonder hoogleraar onderwijspsychologie op de leerstoel “Praktijkgericht onderwijsonderzoek naar toepassingen van de cognitieve psychologie in het hoger onderwijs” aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Tevens is hij als lector verbonden aan het lectoraat Brein en Leren. Dit lectoraat valt onder het expertisecentrum Future-proof Education van Avans Hogeschool. Peter studeerde cognitieve psychologie – met als afstudeerrichting onderwijspsychologie – aan de Universiteit Maastricht. In 2005 promoveerde hij cum laude aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op een proefschrift naar de mechanismen achter het spacing effect, een bekend empirisch fenomeen uit de cognitieve psychologie. Inzichten uit de cognitieve psychologie en uit aanverwante vakgebieden door laten werken in de praktijk van het hoger onderwijs is een belangrijk kenmerk van zijn loopbaan.

Biografie Casper Hulshof

Casper Hulshof, docent Onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht, staat midden in de wereld van onderwijs en wetenschap. Met expertise in zelfsturing, onderwijspsychologie, assessment en de geschiedenis van het onderwijs, analyseert hij trends en ontwikkelingen met een scherpe blik. Hij weet complexe onderwerpen toegankelijk te maken voor een breed publiek. Zijn lessen, verrijkt met actualiteit en humor, boeien velen. Buiten het klaslokaal is Casper een actieve stem op sociale media, waar hij deelneemt aan boeiende onderwijsdiscussies.
Zoeken