Klik op afbeelding locatie voor de samenvatting
met Eric Slaats
met Martijn Ruissen
Eric Slaats is associate lector aan de Fontys Hogeschool ICT. Hij is thought leader en lid van de ICT & Open learning team.
Martijn Ruissen is docent bij Fontys Hogeschool ICT. Hij heeft een achtergrond in kunst & technologie en meer dan tien jaar ervaring in het hoger onderwijs.
Lia Voerman is expert op het gebied van didactisch coachen. Tevens is zij lector Didactiek van hoge verwachtingen bij de lerarenopleiding aan de Hogeschool Rotterdam.
Walter Baets heeft een indrukwekkende carrière in het onderwijs. Na zijn studie aan de London School of Economics begon hij zijn academische loopbaan als assistent-professor in Zuid-Afrika.
Eric Slaats (1962), associate lector Fontys Hogeschool ICT. Hij is thought leader en lid van de ICT & Open learning team. In dit curriculum hebben studenten zeggenschap over inhoud, tempo, niveau, stijl, data en beoordelingscriteria. Hij leidt het Fontys ICT-innovatieteam waar onderwijsexperimenten worden ingezet. Bij Fontys ICT doceert hij op het snijvlak van technologie en innovatie en is coach van de Delta excellentiestudenten. In 2020 heeft Eric de SURF onderwijsinnovatieprijs gekregen.
Martijn Ruissen (1978), docent bij Fontys Hogeschool ICT, met een achtergrond in kunst & technologie, de professionele muziekindustrie en meer dan 10 jaar hoger onderwijs ervaring. Hij was opleidingscoordinator van de opleiding ICT & Digital Publishing, medeoprichter van de opleiding ICT & Open Learning en lid van het Fontys ICT-innovatieteam. Bij Fontys ICT doceert hij verschillende vakken op het snijvlak van design en techniek, coacht hij studenten in de open learning leerlijn en het Delta excellence programma.
Dr. Lia Voerman, lector Didactiek van hoge verwachtingen bij de lerarenopleiding van de Hogeschool Rotterdam.
Lia Voerman heeft samen met Frans Faber de afgelopen jaren de werkwijze ‘didactisch coachen’ ontwikkeld, gebaseerd op haar promotieonderzoek (hoe je zo feedback kunt geven dat de ontvanger er ook echt iets aan heeft). De afgelopen jaren hebben ze vanuit hun eigen bedrijf met veel verschillende scholen samengewerkt om didactisch coachen in de klas en op school in te voeren en te onderhouden.
Op dit moment werkt ze daarnaast als lector Didactiek van hoge verwachtingen bij de lerarenopleiding van de Hogeschool Rotterdam. Hoge verwachtingen gaan niet over de toekomst, maar over het nu. Je kunt hoge verwachtingen laten zien in elk moment. het gaat uiteindelijk om een cultuur van hoge verwachtingen voor leidinggevenden, leraren en ouders van en voor elkaar.In ‘99 werd Baets benoemd tot decaan van de Graduate School of Business aan de Universiteit van Kaapstad, waar hij gedurende tien jaar leiding gaf aan het instituut.
Onder zijn leiding groeide de business school uit tot een van de toonaangevende instituten van Afrika. In 2009 verhuisde Baets naar België, waar hij werd benoemd tot decaan van de Solvay Brussels School of Economics and Management aan de Vrije Universiteit Brussel.
Onder zijn leiding werd de business school een belangrijke speler op het gebied van duurzaamheidsonderzoek en -onderwijs.
Baets heeft ook een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van nieuwe onderwijsprogramma’s op het gebied van leiderschap en innovatie. Hij heeft verschillende executive education-programma’s ontwikkeld en geleid voor zowel bedrijven als overheidsorganisaties.
Bovendien heeft hij zich ingezet voor het stimuleren van innovatie in het onderwijs door het creëren van nieuwe onderwijsmethoden en het gebruik van technologie.