Home / Kennisbank / Whitepaper: Lezen en schrijven in het vizier
Studenten zover krijgen dat ze artikelen en boeken lezen? Leren schrijven voor een lezerspubliek betekent werken aan een lees – en schrijfproces in rijke leeromgeving, die uitnodigend en motiverend is. Een proces dat gebeurt in interactie met elkaar. Het betekent ook eisen stellen aan het niveau van literaire competentie van de studenten en hun lees- en schrijfvaardigheid. In drie colleges heeft Petra Moolenaar laten zien hoe je zo’n leerproces kunt opbouwen, wat recent onderzoek aantoont en welke didactische werkvormen zich lenen om studenten weer op een goed lees – en schrijfniveau te krijgen. Lees de samenvatting in deze positief-kritische whitepaper.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Interdum urna, ornare et enim vulputate nibh euismod nisl. Tempus mus risus velit ullamcorper. Nulla ac aliquet nisi imperdiet sed vestibulum dolor mi. Fringilla ullamcorper lacinia arcu molestie vestibulum aliquet adipiscing arcu risus.
Nulla ac aliquet nisi imperdiet sed vestibulum dolor mi. Fringilla ullamcorper lacinia arcu molestie vestibulum aliquet velit ullamcorper pretium.
Ben je docent in het middelbaar beroepsonderwijs en wil je niets missen? We informeren en inspireren je graag met onze e-mailnieuwsbrieven. Laat ons weten waarover je op de hoogte gehouden wilt worden!