Home / Kennisbank / De invloed van Gen Z op de arbeidsmarkt
Gen Z betreedt de arbeidsmarkt. Deze generatie is geboren tussen 1995 en 2015 en opgegroeid met het internet, social media en smartphones. Die technologieën hebben in hun vormingsjaren een enorme invloed gehad op hun manier van denken en leven. Gen Z is innovatiegericht en denkt buiten de gebaande paden.
Hoe verandert de innovatieve mindset van Gen Z de dynamiek op de werkvloer? Generatie Z-expert, Laura Bas, deelt het in haar whitepaper `De Rol van Generatie Z op de werkvloer´.
Laura stelt dat Gen Z-ers het vermogen hebben om verouderde sociale (werk)processen te herkennen en te vernieuwen. En dat is nuttig voor organisaties! Als zij meegaan met deze vernieuwingsdrang en verouderde processen updaten, krijgt de hele organisatie er meer energie van. Sociale (werk)processen hebben namelijk een houdbaarheidsdatum, en jongeren hebben een scherp gevoel voor wanneer processen zijn verouderd.
Ben je benieuwd welke vernieuwingen Generatie Z meebrengt op de arbeidsmarkt? In dit whitepaper geeft Laura onder meer de volgende voorbeelden:
Een belangrijke waarde voor Generatie Z is diversiteit en inclusie. Ze geloven in gelijke kansen en rechten voor iedereen, ongeacht achtergrond, geslacht of identiteit.
Generatie Z heeft tijdens de COVID-19-pandemie geleerd hoe flexibel werken en studeren eruitziet. Ze willen niet vastzitten aan traditionele werkpatronen en zijn op zoek naar manieren om hun werk in te richten op een manier die bij hun levensstijl past.
Generatie Z wil voldoening halen uit hun werk. Ze streven naar betekenisvol werk en willen bijdragen aan een betere wereld.
Gen Z-ers stimuleren dus innovatie op de werkvloer. Tegelijkertijd zijn ze geneigd te jobhoppen als ze hun draai niet kunnen vinden, bijvoorbeeld door verouderde processen binnen organisaties.
Door de whitepaper te lezen, ontdek je hoe je Gen Z-ers het zetje richting een succesvolle toekomst geeft. Laura onderstreept namelijk de belangrijke rol die docenten spelen in het begeleiden van Gen Z studenten bij het ontdekken van hun passie en energie voor werk. Zo kunnen deze jongeren zelfverzekerd de arbeidsmarkt betreden en leren omgaan met de uitdagingen die ze ongetwijfeld zullen tegenkomen.
De whitepaper wordt je aangeboden door Generatie Z-expert Laura Bas. Zij adviseert organisaties over het bereiken en behouden van jong talent. Ze heeft haar kennis en ervaring gedeeld met de Verenigde Naties, TEDx Amsterdam Women, Microsoft en nog veel meer organisaties. Wekelijks kijken er honderdduizenden Gen Z-ers naar haar carrière adviezen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Interdum urna, ornare et enim vulputate nibh euismod nisl. Tempus mus risus velit ullamcorper. Nulla ac aliquet nisi imperdiet sed vestibulum dolor mi. Fringilla ullamcorper lacinia arcu molestie vestibulum aliquet adipiscing arcu risus.
Nulla ac aliquet nisi imperdiet sed vestibulum dolor mi. Fringilla ullamcorper lacinia arcu molestie vestibulum aliquet velit ullamcorper pretium.
Wat is de kracht van Generatie? Wie is Generatie Z? Hoe ontstaat een generatie eigenlijk en wat is de rol van docenten en werkgevers bij het voorkomen van jobhoppen. Laura Bas, spreker en Gen Z expert geeft organisaties advies over het bereiken en behouden van jong talent en geeft antwoord op bovenstaande vragen in dit whitepaper.
Wat is de kracht van Generatie? Wie is Generatie Z? Hoe ontstaat een generatie eigenlijk en wat is de rol van docenten en werkgevers bij het voorkomen van jobhoppen. Laura Bas, spreker en Gen Z expert geeft organisaties advies over het bereiken en behouden van jong talent en geeft antwoord op bovenstaande vragen in dit whitepaper.