In deze interactieve sessie gaan wij in op het bij Noordhoff Business verschenen boek Bouwen aan digitaal vertrouwen: De kracht van cryptocurrencies en blockchaintechnologie (BaDV). De sessie wordt verzorgd door auteurs Maarten de Borst en Marijn Romme, samen met Bernhard van der Biessen, blockchain lead aan de Hogeschool Utrecht.
Maarten en Marijn zullen kort iets vertellen over de inhoud van hun boek, waarna Bernhard de aansluiting met de praktijk zoekt. Sinds leerjaar 2022 schrijft hij BaDV voor aan zijn studenten, en met succes. Hij zal vertellen over zijn ervaringen en hoe BaDV bijdraagt aan crypto-, blockchain- en Web3 onderwijs aan de Hogeschool Utrecht.
In deze sessie is ruim de tijd voor vragen, opmerkingen en eigen inbreng.
Maarten de Borst is Strategie consultant. Na zeven jaar verschillende rollen in de financiële sector te hebben vervuld, werd Maarten in 2016 bevangen door de wondere wereld van crypto & blockchain. Maarten is onder andere auteur en docent en is part-time werkzaam bij de Politie Eenheid Amsterdam op het gebied van crypto en financial crime.
Expertise:
– Bancaire sector
– Financial crime
– Beleggen
Marijn Romme is Strategie consultant. Marijn schreef in 2018 zijn bachelorscriptie over de impact van blockchaintechnologie op de bancaire sector. Sindsdien is dit onderwerp hem altijd blijven boeien. Marijn is net als Maarten auteur en docent bij verschillende (financiële) opleidingsinstanties.
Expertise:
– KYC/CDD
– Bancaire sector
– Regulatory reporting
Bernhard Van der Biessen is Programmaleider en docent Hogeschool Utrecht. Bernhard is gespecialiseerd in blockchain en datavisualisatie. Hij heeft gewerkt als onderzoeker aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en als data engineer bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Om zelfregulerend leren in het hoger onderwijs te versterken en ondersteunen, is het goed om eerst te weten wat je dan precies wilt versterken en ondersteunen. Daarom gaan we in deze whitepaper eerst dit concept verder ontrafelen: wat is zelfregulerend leren precies?
Ben je docent in het voortgezet onderwijs en wil je niets missen? We informeren en inspireren je graag met onze e-mailnieuwsbrieven. Laat ons weten waarover je op de hoogte gehouden wilt worden!
Ben je docent in het basisonderwijs en wil je niets missen? We informeren en inspireren je graag met onze e-mailnieuwsbrieven. Laat ons weten waarover je op de hoogte gehouden wilt worden!
Hoe kun je gamification inzetten in jouw les? Wat zijn de voor- en nadelen? De whitepaper gamification is speciaal gemaakt voor docenten die lesgeven in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Een super handig document voor de innovatieve docent die meer wil doen met gamification, maar nog niet precies weet waar te beginnen.
Jongeren ervaren door diverse maatschappelijke ontwikkelingen nóg meer druk. In deze podcast wordt vertelt hoe je jongeren die vastlopen kan helpen, hoe je hen begeleidt bij het maken van studiekeuzes en waarom het loont om jezelf kwetsbaar tegenover je leerlingen/studenten op te stellen.
In dit onderzoek zijn we op zoek gegaan naar antwoorden op vragen zoals: Hoe gaan docenten om met veranderingen en welke impact hebben ze op belangrijke aspecten als studentenwelzijn, zelfsturing en zelfregulerend leren? En niet te vergeten, hoe integreren we AI op een effectieve manier in het hoger onderwijs?
In deze whitepaper stipt Heleen aan hoe ethiek geïntegreerd kan worden in het hoger beroepsonderwijs. Van alle hbo-docenten. In stage- en afstudeerbegeleiding en in de lessen van vakdocenten. Van docenten business, techniek en bedrijfskunde tot social work, verpleegkunde en kunst. Kortom, in alle kennisdomeinen van het hoger onderwijs.
Wat is de kracht van Generatie? Wie is Generatie Z? Hoe ontstaat een generatie eigenlijk en wat is de rol van docenten en werkgevers bij het voorkomen van jobhoppen. Laura Bas, spreker en Gen Z expert geeft organisaties advies over het bereiken en behouden van jong talent en geeft antwoord op bovenstaande vragen in dit whitepaper.
Wat is adaptief leren exact? Hoe wordt het gebruikt? Wat zijn de voor- en nadelen? En hoe start je zelf met een adaptieve leeromgeving? De whitepaper adaptief leren is speciaal gemaakt voor docenten die lesgeven in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs.
Ben je docent in het hoger onderwijs en wil je niets missen? We informeren en inspireren je graag met onze e-mailnieuwsbrieven. Laat ons weten waarover je op de hoogte gehouden wilt worden!
Differentiatie in de klas.
Bij differentiatie in het onderwijs doet de docent proactief aanpassingen om recht te doen aan verschillende leerbehoeften. Van individuele leerlingen, of van kleine groepen leerlingen. Maar het kan ook onbedoeld stigmatiserend werken en leiden tot een selffulfilling prophecy. Je eigen onbewuste differentiërende gedrag leren kennen, is dan ook een voorwaarde voor effectieve differentiatie in de klas.
Ben je docent in het middelbaar beroepsonderwijs en wil je niets missen? We informeren en inspireren je graag met onze e-mailnieuwsbrieven. Laat ons weten waarover je op de hoogte gehouden wilt worden!