In deze workshop neemt Barend Last van de Universiteit Maastricht ons mee in de wondere wereld van blended learning. Wat is het? Wat is het niet? En nog belangrijker: wat kunnen we ermee? Barend kadert het begrip blended learning en geeft voorbeelden van toepassing in de praktijk.
Barend Last (1986) begon als leerkracht in het basisonderwijs, waar zijn passie voor onderwijsinnovatie ontstond. Hij interesseerde zich vooral voor de vraag: ‘Waarom doen we eigenlijk wat we doen?’ en stroomde daarom door naar de wetenschappelijke wereld. Hij werkte onder meer als consultant, manager en onderwijsmaker in verschillende lagen van het onderwijs. Inmiddels werkt hij als onderwijskundig adviseur bij de Universiteit Maastricht. Hier houdt hij zich bezig met de implementatie van blended learning, met een focus op zowel goede inzet van ICT als het benutten van de fysieke onderwijsruimte.
- Praktische handvatten van blended learning in de praktijk
- Winnaar SURF Onderwijs award
- Focus op zowel goede inzet van ICT als het benutten van de fysieke onderwijsruimte