SESSIE VOOR DOCENTEN PABO EN PEDAGOGIEK
Kinderen zijn eigenaar van hun leerproces. Makkelijk gezegd, maar wat betekent het eigenlijk? Eigenaarschap, zelfsturing, verantwoordelijkheid. Het staat in ieder schoolplan. Leerlingen die aan het werk zijn omdat ze het zelf willen. Leerlingen die zich in staat voelen zichzelf en hun werk te organiseren. Kinderen die lekker hun gang gaan in de klas zonder al te veel sturing van jou. Omdat ze gemotiveerd zijn, met plezier leren en weten waarom en wat ze leren. Dat is wat we willen. Niet alleen voor de toekomstige leerlingen van jouw studenten, maar ook in de opleiding. Maar hoe bereik je dat? Eigenaarschap van leerlingen, begint bij de docent! In dit online college nemen auteurs Merlijn Wentzel, José Middendorp en Sanne Roeffel je mee aan de hand van hun titel Pedagogische tact, hoe dan? op welke wijze je dit als docent voor elkaar krijgt!
In deze workshop gaan de auteurs van de nieuwe uitgave Pedagogische tact, hoe dan? op een activerende manier aan de slag met:
Over de auteurs van Pedagogische tact, hoe dan?
Merlijn Wentzel heeft orthopedagogiek gestudeerd en heeft daarna jarenlange ervaring opgedaan in het begeleiden en coachen van pedagogisch handelen; José Middendorp is gepromoveerd op het thema ‘Pedagogisch Tactvol handelen’ en heeft ervaring als leerkracht basisonderwijs, docent pedagogiek bij de pabo en docent onderzoek bij de masters. Sanne Roeffel is onderwijskundige en docente biografiek.
Ben je docent in het hoger onderwijs en wil je niets missen? We informeren en inspireren je graag met onze e-mailnieuwsbrieven. Laat ons weten waarover je op de hoogte gehouden wilt worden!